Inspiracje i dobre praktyki
Odpowiednio przygotowane materiały promocyjne to sposób na zdobycie przewagi i zwiększenie szans na sukces wyborczy
Kontrast
Projektując materiały promocyjne należy zadać sobie pytanie: na co odbiorca powinien zwrócić uwagę? Jakie informacje chcemy przekazać w pierwszej kolejności? Co powinno zostać zapamiętane? Elementy np. Plakatu powinny zostać ułożone w odpowiedniej hierarchii za pomocą wielkości, kształtu, koloru czy wolnej przestrzeni wokół elementów.
Wybór formatu
Format danego materiału np. ulotka składana lub baner powinny być tak dobrane, żeby najlepiej eksponować promowany komunikat. Obszerny tekst o programie wyborczym nie powinien znaleźć się na banerze, który odbiorca zobaczy jedynie przez chwilę podczas spaceru lub w czasie jazdy. Pamiętajmy o kontekście, w którym dany materiał będzie prezentowany i dostosujmy do niego treść.
Spójność
Zadbaj o to, żeby wszystkie materiały były ze sobą spójne. Kolory, typografia, układ elementów powinny współgrać ze sobą. Ulotki, plakaty czy kalendarzyki powinny przede wszystkim wyglądać estetycznie i profesjonalnie. Dobrą praktyką jest stosowanie ograniczonej liczby barw i jednego lub dwóch krojów pisma.
Podsumowanie
Szanse na sukces wyborczy możemy zwiększyć projektując spójne materiały, z wyraźnym kontrastem, które dobrane są do odpowiedniego rozmiaru i kontekstu. Reszta jest w rękach kandydata i głosach wyborców.